Pešia turistika
Streda, 16 August 2017

12.1.2014 Kráľová hoľa

Tohtoročná zima bola na sneh chudobná. Bežkári sa teda veľmi netešili, ale zato pre nás, peších turistov, to znamenalo, že sme sa mohli vydať aj do vyšších hôr ako zvyčajne, bez toho aby sme museli riešiť úskalia spojené s veľkým množstvom snehu.

Po parádnom výstupe v ukážkovom počasí na Kriváň, sme obrátili pozornosť na Nízke Tatry, konkrétne na Kráľovú hoľu (1948m). Tentokrát bola predpoveď počasia dlho nejasná. Pre samotnú Kráľovú hoľu hlásili polojasno, ale pre mnohé okolité lokality oblačno. Hlavne však hlásili silný vietor, ten nás ale od túry v chodeckom teréne nomohol odradiť.

4.1.2014 Trojkráľový Sninský kameň

Už tradične je prvou akciou nášho klubu v novom roku trojkráľový výstup na Sninský kameň, ktorý organizujeme spolu s Gymnáziom Pavla Horova v Michalovciach. Tohto roku bola aj napriek nepriaznivej predpovedi počasia prekvapujúco vysoká účasť. Účastníkov priviezli na parkovisko Krivec pod Morským okom tri autobusy.

29.6.2013 Nočný výstup na Vihorlat

Necelý týždeň po tejto akcii sedím u seba v Remetských Hámroch na terase s notebookom na stole a snažím sa nejako zhodnotiť tento výstup. Takže čím začať? Snáď prípravami na toto netradičné podujatie (pri príležitosti prvého výročia slobodného vstupu do VO Valaškovce, pozn. Malek) , nakoľko bolo spojené aj prípravou gulášu a posedením pred samotným výstupom.

Keďže doobedu v Hámroch strašne lialo, dalo sa tušiť, že aj účasť bude tomu zodpovedať. Ako sme sa dozvedali od príchodzích, tak poobede to takto daždivo vyzeralo aj v Michalovciach. No ale čo sa dá robiť, počasie neovplyvníme.

19.6.2013 Výstup na Kremenec

O 7 hodine ráno sa schádzame na parkovisku pred Gymnáziom Pavla Horova, kde sa pripájame k početnej skupine študentov tejto školy. Keďže je streda, a teda pracovný deň, tak sme tu vo výraznej menšine. Konkrétne ideme v zostave Ľudo, Ivan, Marián, Vlado a Jozef. Poslední dvaja sú zároveň pedagogický dozor. My ostatní im pomáhame, aby sa nikto zo študentov nestratil, alebo nedajbože nezranil, keďže nás idú dva autobusy.

20.4.2013 Medzinárodné stretnutie turistov na Veľkom Miliči

V nedeľu sme sa za pekného, takmer letného počasia, zúčastnili 8. medzinárodného stretnutia turistov na Veľkom Miliči, konaného v rámci 35. ročníka turistického Pochodu priateľstva po slovensko – maďarskom pomedzí v Slanskom pohorí. Naša 100-členná výprava milovníkov prírody z Michaloviec pozostávala najmä zo študentov a učiteľov Gymnázia Pavla Horova a členov Prvého michalovského klubu slovenských turistov. Trasu pochodu sme si zvolili rovnakú, ako pred 2 rokmi, z maďarskej prihraničnej obce Pusztafalu cez hraničný hrebeň k jazeru Izra, popri Malej Izre a po hraničnom hrebeni na Veľký Milič a napokon späť do Maďarska na hrad Füzér.

14.4.2013 Chlmecká skalka

V nedeľu 14. apríla sme sa zúčastnili akcie "Kráľová studienka" organizovanej klubom KST Chemko Strážske. Okrem návštevy samotnej Kráľovej studienky bolo v pláne pokračovať až na Vojtov kríž na hrebeni medzi obcami Staré a Jasenov. Na tomto mieste vo výške asi 420m sa od roku 2004 konajú každoročne stretnutia obyvateľov týchto obcí.

1.4.2013 Veľkonočný výstup na Šimonku

Tohoročná Veľká noc je skoro a zima trvá dlho. Vedeli sme, že výstup nebude jednoduchý, ale tradíciu nemožno len pre také pletky porušiť ale treba vec vyriešiť. Nuž dve autá sa pohli o 7:30 z Michaloviec do Strážskeho, kde už čakali ďalšie dve autá, a takto motorizovaní sme išli cez Zamutov na hrebeň Slanských vrchov - sedlo Laš (640 m). Hlboký sneh a ľad, kolesá sa pretáčajú naprázdno, len s ručnou pomocou odbočujeme na lesnú cestu.

24.3.2013 Jozefovský výstup na Baňu

V nedeľu 24. marca sa dvaja naši členovia zúčastnili Jozefovského výstupu na vrch Baňa pri Stropkove. Akcia bola organizovaná klubom KST Slávia Stropkov, ktorý na tomto 526m vysokom vyhliadkovom kopci vlastní turistickú chatu. V septembri 2012 bolo na tomto mieste organizované 4. stretnutie priaznivcov KST, ktorého sa zúčastnili ľudia z celého Slovenska, vrátane nášho klubu.

17.3.2013 Otvorenie 100 jarných kilometrov na hrade Brekov

17. marca sa pri Brekovskom hrade, pod záštitou Regionálnej rady KST Michalovce už tradične konala akcia "Otvorenie 100 jarných kilometrov", organizovaná klubom KST Chemko Strážske. Predpoveď počasia bola priaznivá a tak som si na tento deň pripravil navyše zaujímavý okruh po okolí.

3.3.2013 Lesmi mesta Michalovce

I keď sa jar oficiálne začína až 20. marca, tento víkend sme už kľudne mohli považovať za jarný. Počasie nám v nedeľu vyšlo, bolo relatívne teplo, viditeľnosť priemerná. Tak ako v Michalovciach, ani v Oreskom, kde sme túru začali, už nebolo ani stopy po snehu. Stretli sme sa tu jedenásti, okrem stálych členov klubu aj dvaja nováčikovia a tiež dve turistky z Vranova nad Topľou.